Sydney, start Loka en Brisbane!

4 februari 2015 - Brisbane, Australië

Hi mates!

het is alweer bijna 2 weken geleden dat ik mijn laatste blog online heb gezet dus werd het wel weer eens tijd voor een nieuwe dacht ik zo, er is in die tijd veel gebeurd so here we go!

Eerste week Sydney met Ultimate Oz was voorbij, maar eerst had ik nog een paar dagen Sydney te goed voordat ik verder ging met Loka. In deze dagen heb ik niet veel nieuwe dingen gedaan, maar meer dezelfde dingen gedaan als eerste week maar in een stuk rustiger tempo, meestal met mijn German 'cwazy' friend Simon, wat wel fijn was. Zo heb ik de hele citywalk opnieuw gedaan, gedeeltelijk s'nachts en gewoon overdag. S'nachts was mooi maar vooral ook heel vreemd. Zaten we daar bij Harbour Bridge en Opera House, 15 minuten ofzo, hebben we maar 6 mensen gezien. Je kon letterlijk een veer horen vallen, oftewel gekke mensen die Australians:P

Wat heb ik nog meer gedaan in Sydney? Botanic Gardens, wat een heel mooi en vooral heel groot park is, met, vraag me niet waarom, een cinema midden in de zee dat midden in het park ligt(ja ik weet het, klinkt vreemd, daarom moet je me er maar ook niks over verder vragen), vuurwerk gekeken midden in de haven, lekker gechilld in het zwembad en natuurlijk s'avonds lekker uitgaan.

En toen was het tijd voor Loka!

Dat is in een woord fantastisch, mocht je ooit in Australia komen dan raad ik het je van harte aan!

Eerst werden we op gehaald door de Loka bus, bestuurd door onze reisgids Jarryd, een toffe gast. We waren trouwens Martijn en Jetske uit vreemd genoeg Nederland en Simon uit Duitsland(een andere Simon), lekker was dat we allemaal goed met elkaar konden opschieten.

We begonnen met een, ja ik keek er een beetje tegenop, winetasting. Waarom moet ik, een bierdrinkende man die nog nooit wijn gedronken heeft om 11 uur s'ochtends een winetasting doen? Nou omdat het fucking chill is en wijn eigenlijk best lekker is:P

We hadden de tasting in Hunter Valley, bij een vineyard die meer dan 5000 prijzen gewonnen heeft in haar bestaan. We kregen ongelooflijk veel wijnen te proeven, ik denk omdat we bij elke glas zeiden 'ja die is wel lekker die willen we wel kopen' en waren op het einde bijna dronken, waarna we al lachend besloten om helemaal niks te kopen en onze lunch te gaan eten, een mooi begin:P

Daarna gingen we naar onze overnachtingsplaats in Barrington Tops, een locatie midden in een bos met een fantastisch uitzicht, waar we gingen tuben. Tuben is met een grote plastic band een rivier afgaan met ongelooflijk veel currents, wat heel grappig is omdat er altijd wel iemand op z'n bek gaat. Het beste wat je kan doen is als een 'trein' de current in gaan, elkaar allemaal vasthouden en allemaal eh, verdrinken. We eindigden de dag met een Australian bbq, beerpong, darten, poolen, tafeltennis, drinkspellen en weet ik veel nog meer en toen maar eens naar bed.

De volgende dag begon met het bezichtigen van een koala hospital. Dit had heel vet kunnen zijn, maar jammergenoeg regende het als een gek en heeft het hospital geen dak dus waren we binnen 5 minuten weer weg, maar geen zorgen, ik heb later nog veel meer koalas gezien. Daarna was het op naar onze overnachtingplaats Spot X, wat eigenlijk een surfcamp is, waar we de volgende dag, je raad het al, gingen surfen, maar ook kajakken, maar niet voordat we een avond hadden gehad met heel veel, tot mijn spijt, goon. Want tenslotte was het Australia Day en dat moest gevierd worden! Achteraf misschien een slechte beslissing:P

De volgende dag dus, surfen en kajakken, daar kan ik uren over doorpraten maar het beste is denk ik om het zelf gewoon eens te proberen, dan begrijp je me denk ik wel:P yeeew!!

De bedoeling was dat we die nacht gingen slapen op rivercamp, wat letterlijk is waar het voor staat. Dat ging alleen niet door door het slechte weer en dus bleven we nog een dag slapen op Spot X, maar gelukkig wel in een andere tipi want de vorige was stuk laten we maar zeggen:P

De volgende dag was het vroeg op en gingen we eerst naar Yamba, een klein dorp waar onze reisgids Jarryd ooit zelf een huis wil kopen omdat, zoals hij zegt, toerristische gebeure daar nog niet heeft toe geslagen. En ik kan hem wel begrijpen.

Het is een mooi dorpje aan de zee waar je fantastisch kan surfen, een fantastisch uitzicht hebt en, wat ik het leukste vond, van een cliff kan springen. Dat kan ik elke dag wel doen:P

Daarna was het op naar Byron Bay, een bekend en toeristische kustplaats wat alles is wat het beloofd, mooie stranden en veel strandtentjes, kroegen en dat soort dingen, waar we nachten zouden blijven. Dat was wel lekker, konden we even bijkomen. In Byron Bay hebben we niet zo veel gedaan, vooral veel aan het strand gelegen en geprobeerd te zwemmen in de zee, wat onmogelijk is, current was te sterk. Op de 2de dag zijn we s'avonds naar de naarbij gelegen vuurtoren gelopen op aanraden van Jarryd, want zei hij de uitzicht vanaf daar met zonsondergang zou iedereen moeten hebben gezien. Zelf ging hij niet mee, dus moesten we met z'n 3en(Simon was niet mee) zelf de route vinden. Dat was ehh, lastig maar uiteindelijk kwamen we aan bij de vuurtoren na 1,5 uur lopen, terwijl Jarryd zei dat het 45 minuten lopen was en waren we te laat voor de zonsondergang, maar nog steeds was er een fantastisch uitzicht. Na daar een tijdje gezeten te hebben deden we iets doms, maar ook heel leuks, we gingen een andere route terug dan we gekomen waren. Wat we niet wisten was dat deze route dwars door het bos ging, waar je ruim 30 minuten doorheen moest lopen, dus daar gingen we dan, in het pikkedonker, niet wetend waar we naartoe gingen, dat was wel grappig haha, volgens mij zijn we langs 80 slangen gelopen maarja, ik leef nog.

Na Byron bay was het op naar Brisbane, maar eerst nog een tussenstop bij Springbrook National Park. Dat is een park in de middle of nowhere  waar een waterfal in verborgen zit, best een spectaculair uitzicht.

Daarna dus naar Brisbane, wat eigenlijk geen stop is voor Loka, alleen komen ze hier mensen droppen en ophalen, op het laatste moment besloot ik om mezelf tocht te laten droppen, aangezien het er wel vet uitzag en here I am! Brisbane is een mooie, niet al te grote stad, met een paar mooie parken er in.

Wat ik hier zowel gedaan heb: Citywalk, met een gratis!!:P boot door de stad gevaren, veel gechilld door letterlijk niks te doen, m'n allereeste boek ooit gekocht(moest ik toch even vermelden), en het leukste tot nu toe, Australia Zoo bezocht.
Voor degene die het niet weten, Australia Zoo is de Zoo die is opgericht door Steve Irwin(jeweetwel, spelen met de meeste gevaarlijke beesten maar doodgaan door een dier minder gevaarlijk dan een mier, die gast), het grootste dierentuin uit Australia en misschien wel het beste park uit de wereld? Dat weet ik niet zeker, wat ik wel zeker weet is dat het een stuk beter dierentuin is dan die we in Nederland gewend zijn.

Opzich zijn er nog niet eens zo veel dieren, maar ze hebben allemaal veel meer ruimte voor zichzelf, en die zijn allemaal ook special voor hun ingericht. Wat ik daar allemaal gezien heb: Uilen, Schildpadden(groot en klein), hagedissen(groot en klein), tijgers, slangen, vogels, heel veel vogels, zebra's, kamelen, giraffes, neushoorns, koala's en krokodillen, heel veeeeeel krokodillen, maar wat ik het allerleukste vond kangaroos. Die lopen allemaal vrij rond in een heel groot afgezet gebied waar jij ook, geheel vrij door heen kan lopen, wat inhoud dat je alles met ze kan doen. Selfies maken, aaien, eten geven, noem het maar op. Ook hielden ze daar een Animal show in een stadium, waar ze onder andere op een 'showlijke' manier krokodillen eten geven.

Tijdens mijn bezoek in Brisbane heb ik ook 2 nachten kunnen slapen bij een kennis van mijn ouders, namelijk bij Bjorn en zijn vrouw. Hier wil ik hem nog hartelijk voor bedanken, was heel prettig om weer eens een keer in een normaal bed te slapen zonder 7 half dronken personen op je kamer. Nogmaals hartelijk bedankt!

Nu heb ik jullie zo'n beetje alles verteld wat ik tot nu toe heb meegemaakt, wat brengt de toekomst?

Wat ik weet is dat ik de Loka tour ga afmaken, op deze link kan je zien wat dat inhoud: http://loka.travel/mick-sydney-cairns/. Daarna en ook daar tussen door ligt alles nog open, ik zie het dus wel.

Ik zal proberen ook wat foto's en videos online te plaatsen, dit is alleen lastig aangezien deze allemaal op mijn mobiel staan en ik die niet kan laten verbinden met de computer, maar ik ga m'n best doen om daar een oplossing voor proberen te vinden.

Cheers mates!

1. Anita:
    4 februari 2015
    Hoi hoi,

fijn om weer een reis-verhaal te mogen lezen, ook al hebben we geregeld contact. Toch lees ik weer een nieuwtje's van je avontuur te Australië.

Heerlijk om te horen en zien dat je geniet, zo genieten wij een beetje mee. Foto's bekijk ik later op de dag.

Nog enkele dagen te Brisbane en dan weer opweg naar nieuwe avonturen. Ben benieuwd.

Tot de volgende contact, liefs Mamsie xx
  2. Veronique v.d. Molen:
    4 februari 2015
    Super leuk om in een koud nederland je te kunnen volgen op je reis. Geniet er lekker van. Kijk uit naar je volgende verslag.
    Veronique
  3. Ninette Tranquille:
    9 februari 2015
    Hi there Kevin,
    Have been reading your blog. Sounds as if you are having a great time full of unforgettable experiences Enjoy the rest of the journey and everything new!!
    Looking forward to your next report, Groetjes, Ninette and family.