New friends and plans!

2 maart 2015 - Cairns, Australië

Hey mates, het is alweer even geleden, maar daar is eindelijk weer een nieuw reisverhaal! Ga dr maar even goed voor zitten, cause it's going to be a long story:P

Waar ik volgens mij was geindigt met mijn laatste verhaal was ergens in Brisbane? Dus gaan we vanaf Brisbane het weer oppakken.

Van Brisbane ging ik op 6 februari weer verder reizen met Loka, naar Noosa. Dit deed ik dit keer in een heel kleine groep, we waren namelijk maar met z'n 3en, Tourguide Matt, Carsten uit Denemarken en ik. Maar dat maakte niet zo veel uit, aangezien we heel goed met elkaar konden opschieten, met Carsten reis ik nu nog steeds verder:P

Maar goed dus, Noosa. Noosa is een beroemde plek onder backpacker in Australia, een must see place. Vanuit Noosa kan je namelijk de reis naar Fraser Island maken, wat het grootste zandeiland van de wereld is, meer dan 100km lang. So ofcourse, ging ik daar ook heen.

Maar niet voordat ik nog accomodatie moest boeken voor 2 nachten om de tijd te overbruggen die ik moest wachten voor Fraser, want dat was nogal eh, lastig. Want wat bleek nou toen ik in Noosa was? Juist, alle hostels waren vol... Maarrrr met enigzins wat geluk en flink wat hulp van m'n tourguide hadden we een appartement gevonden, voor zelfs een goedkopere prijs dan een hostel, en dat was FANTASTISCH!!:P Ah m'n appartement, wat heb ik daar nog vaak naar terug verlangd, het had alles:P

Maar Fraser dus, dat was wel lachen:P Ik had voor 2 dagen geboekt, wou voor 3 maar dat zat al helemaal vol geboekt, maar dat maakt ook niet zoveel uit. We reisden met een groep van 24 man ongeveer ernaartoe, waar we eenmaal aangekomen in Rainbow Beach (vandaar gaat er een ferry naar Fraser Island) in 3 groepen werden gesplitst in 4x4 auto's, zodat we zelf konden rijden, op het zand! Fraser is een heel mooi eiland, alleen valt het heel lastig uit te leggen, je moet het eigenlijk gewoon zelf zien. Het mooiste vond ik denk ik de meren in het midden van het eiland, wat prachtig mooi helder water had en vissen die je dode huid van je afbijten ofzo. Ja dat klinkt vreemd en eng, maar dat is het niet. Het kietelt alleen:P

Na Fraser was het weer terug naar Noosa, waar ik samen met Carsten(van de Loka reis) chillde, en waar we uiteindelijk ook Tamarah ontmoette, die Carsten al had ontmoet op Fraser, vanaf toen hebben we eigenlijk de hele tijd met z'n 3en verder gereisd. In Noosa zelf hebben we niet zo veel meer gedaan, behalve het National Park bezocht, waar we na lang zoeken een wilde koala hadden gevonden en ehh, 'Chinese people singing in the shower' ontdekten.

En toen weer verder, met Loka en weer een nieuwe groep en tourguide, Jordi. Dit keer gingen we verder naar een cattle station vlakbij Rockhampton, waar we in swags zouden gaan slapen. Swags zijn een soort van slaapzakken btw. Vanaf nu was het reizen met loka met treinen btw, maar daarover later meer(lang leve NS).

Cattle station, we kwamen er pas s'avonds aan, dus de avond bestond uit eigenlijk alleen maar eten en natuurlijk bier drinken. (een dag niet gedronken is letterlijk een dag niet geleefd in Australia). Het was wel leuk, maar toch wat anders, beetje lastig uit te leggen. De volgende ochtend was beter, we gingen naar een boerderij waar we eten gaven aan koeien, varkens, geiten!! en paarden en daarna een bushwalk, wat wel interessant was. Maar het leukste kwam in de avond, want toen gingen we naar de rodeo!

En een ding weet ik zeker, die mensen zijn gueeeeeek!!! Leuk sfeertje maar ze vallen allemaal binnen 5 seconden van hun paard of stier af en worden dan meteen 'verkracht' om even later een andere magool precies hetzelfde te zien ondergaan, stelletje idioten! Maar wel leuk om te zien haha

Daarna verder met de overnight train naar Airlie Beach. Disaster! NEVER EVER AGAIN! Echt, geloof me, niet doen! lopen is beter.

Maar gelukkig was Airlie beach wat beter, naja eigenlijk was het fantastisch:P Heerlijk relaxt dorpje eigenlijk, waar je een whitsundays reis kan doen, dat is met een boot de great barrier reef opvaren en daar activiteiten doen.

Ik had whitsundays op de Condor geboekt, een zeilboot met een grote geschiedenis, namelijk vroeger 2 jaar op rij alles gewonnen in zeilen wat er te winnen viel, voor 2 nachten en 3 dagen, dus slapen op de boot! En man, wat was deze trip fantastisch!

Allereerst door een fantastische groep, waarmee ik echt veel gelachen heb, en des te meer door de activiteiten, en dan vooral snorkelen, wat mijn eerste keer ooit was dat ik dat deed. Ik was meteen verliefd! Ookal was het koraal al een beetje dood aan het gaan, dat kan je gewoon zien, waren er zo veel vissen. Op sommige momenten kwamen er gewoon 100en vissen tegelijk op je af, een fantastisch gezicht. Ook was er een grote vis, die ik en Vincent, een toffe duitser(ontmoet je ook niet vaak haha) zo'n half uur gestalkt hebben, was wel grappig. Echt, whitsundays, een must do in Australia, in de top 3 van dingen die ik tot nu toe gedaan heb.

Maar uiteindelijk komt aan al het goede een einde, dus ook aan whitsundays, jammergenoeg. Maar afscheid van de groep namen we niet tot nadat we nog een keer met elkaar bij elkaar kwamen in een karaoke bar. Man, I love karaoke bars haha. Iets van 5 songs gezongen ofzo, wel lachen.

Uiteindelijk moesten we van Airlie Beach weer verder naar de volgende bestemming, Magnetic Island. Dat wouden we doen op 18 februari. Wouden. Want het werd 19 februari. Why you ask? Nou das wel een leuk verhaal. We moesten de bus van 04:30 hebben, die naar de treinstation zou gaan. Ons plan was om de hele avond door te feesten, om 4 uur naar hostel te gaan, baggage oppakken en verder te reizen. Wat we deden was rond 2 uur naar bed gaan omdat we te moe waren, we waren namelijk de dag ervoor terug gekomen van whitsundays, waar je nou eenmaal weinig slaapt:P, wekker gezet om 03:45 ofzo, en om 7 uur wakker worden. Ja denk je nu waarschijnlijk, das wel grappig. Nou nee, kan nog grappiger. Carsten, Tamarah en ik sliepen in 2 verschillende kamers, we hadden ons allemaal verslapen. Maar das niet genoeg, want een dag later kwamen we er achter dat niet alleen wij ons hadden verslapen maar ook de tourguide en de buschauffeur hahaha. In andere woorden, degenen die wel op tijd waren, waren pretty much fucked haha.

Uiteindelijk kwamen we dan toch aan op Magnetic Island, vraag me alsjeblieft niet hoe, en bleek dat we ongelooflijk veel geluk hadden gehad. De dag dat wij weg gingen kwam er namelijk een orkaan het vasteland op, van de zwaarste categorie blijkbaar, die hebben wij dus net ontlopen. Zelf heb ik er dus helemaal niks van gemerkt, dus dat was wel lekker.

Magnetic Island is een eiland(joh), eigenlijk een beetje een saai eiland, want er valt niet zo veel te doen. Het leukste wat we gedaan hadden was met z'n 4en(ons drieen en Pascal, die we hadden ontmoet op whitsundays) een barbie auto huren. Dit is de slechtste auto waar ik ooit in gereden heb, maar toch was het wel leuk, vooral als Pascal rijd, aangezien hij rijd als een idioot haha.

Vanaf magnetic wouden we verder reizen met Loka naar indigeneous camp, waar je een nacht moet zien te overleven aboriginal style. Maar dat bleek nogal lastig te zijn. Aangezien we er moesten komen met de trein, maar die reed niet vanwege de storm. Dus daar moesten we 4 dagen op wachten ongeveer. Dat deden Carsten en ik in Townsville, waar we de trein moesten halen, Tamarah ging zelf verder reizen met de bus, aangezien ze niet zo veel tijd meer over had in Australia. Dus dat was jammer.

Wat ook jammer was is dat er in Townsville echt geen ene reet te doen is, en ook was het er tering heet, zo heet dat je alleen maar in je air conditioned kamer wilt zitten. Als ik jou vertel dat het leukste wat we gedaan hebben in Townsville naar de bioscoop gaan is, zegt dat denk ik wel genoeg. Was wel een hele leuke film overigens, Kingsman, ga hem zeker kijken!:P

Nou, uiteindelijk dan toch Indigineous Camp, wat iets is waar je van moet houden. We moesten overleven in een rain forest, aboriginal style, en echt veel te doen is er niet, behalve mosquitos doden, want die zijn verschikkelijk, heb er denk ik wel meer dan 100 vermoord, en nog wel meer hebben mij gestoken, verschikkelijke kutinsecten. Het leukste was de vele uitleg die we kregen over de aboriginal cultuur en hoe zij naar dingen kijken, dat was zeker interessant.

En daarna was het op naar de stad waar ik nu nog steeds ben, Cairns! En Cairns is fantastisch!

Er valt van alles te doen hier, een meer dan prima uitgaansleven, en eindelijk weer meer dan prima hostels, was ik wel aan toe.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is een dag met de boot naar great barrier reef(alweer), maar met een reden, want het water hier in cairns is helderder dan in Airlie Beach, hier heb je zo'n 25 meter zicht. Dus ging ik weer snorkelen, maar ook voor de eerste keer in m'n leven duiken. Wat bijna m'n dood werd, aangezien ik een paar meter onder water was en toen m'n ademhalingsapparatuur er mee kapte, dus ik had geen lucht meer. So obviously, ik raak in paniek en zwem zo snel mogelijk naar boven, daarna was ik eigenlijk de hele tijd tijdens mijn duikpartij bang, dat het weer zou gebeuren. Eigenlijk vond ik snorkelen leuker, ook omdat je zo fantastich veel kan zien.

Iets anders wat ik gedaan heb, en wat je misschien al hebt gezien op facebook, is skydiven!!!!

JAAAAAAA!!!!

zo cool, zo vet, IT"S AWESOOOOMMMEEE

echt, als je er over twijfelt, just do it, you'll not regret it!

Een minder leuk iets was dat we vanochtend afscheid moesten nemen van Tamarah, aangezien zij verder reist naar Alice Springs en daarna weer terug moet naar Nederland, maar aan alles komt een eind:)

Ook heb ik nu plannen voor de toekomst!

Aangezien ik de east coast sneller heb afgereisd dan gepland heb ik besloten om 1 maand naar Nieuw Zeeland te gaan, en daar een tour te gaan doen. Vanaf daar vlieg ik dan weer terug naar Sydney, om weer terug te gaan naar Nederland. Wat en wanneer precies kan ik nog niet vertellen, aangezien ik dat nog moet gaan boeken, dat ga ik zo doen.

Foto's enzo zal ik proberen zo snel mogelijk op de site te zetten, maar voor nu vind ik het wel weer even genoeg geweest.

Be cool, en tot de volgende keer!

1. Sylvia:
    2 maart 2015
    Hoi Kevin. Wat een verhaal en wat heb je leuke en spannende dingen gedaan en veel mooie gezien. Veel plezier in nieuwzeeland en geniet van alles wat je ziet. Groetjes sylvia
  2. Anita:
    Hoi reisgenieter,

dat is een prachtige reisverhaal, zo op de vroege morgen.
    Heb er zekers van genoten, met een lach en een traan (van blijdschap), je reisverslag gelezen.

Ook al hebben we geregeld contact, toch lees je weer iets anders wat je met je avontuur allemaal mee maakt!

Tja aan alles komt een einde (Tamarah), zelf ben je al over de helft! Althans dat is de planning, alles kan nog veranderen!

Ben erg benieuwd naar de reisverhalen van Nieuw Zeeland, succes met het regelen van deze nieuwe reis-trip.

Tot de volgende bericht, we reizen zo lekker met je mee....

Liefs je mamsie xx
  3. Veronique v.d. Molen:
    Hoi Kevin.
    Ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt en leuke mensen om je heen hebt. Je hebt zo te horen in een korte tijd al heel veel nieuwe dingen ondernomen waar wij alleen van kunnen dromen en misschien ook wel niet durven ( skydiving). Super stoer. Geniet van je reis en ik kijk uit naar je nieuwe verslag, misschien vanuit Nieuw Zeeland.
    Knuffel uit Lijnden van mij ( Veronique )
  4. Anoymous:
    30 april 2015
    Hey Kevin, al ontmaagd op je vakantie?
    Heb je nou al een opleiding gedaan? of ben je gewoon 2 jaar als een losertje bij AH gaan werken? waardoor je die reis hebt kunnen betalen. Iig, succes met je leven man, karma is getting you.