Eerste week Australia, Ultimate Oz

21 januari 2015 - Sydney, Australië

hey mates, het is nu iets meer dan een week geleden dat ik Nederland heb verlaten voor mijn avontuur in Australia en ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een update:P

13 Januari was het begin, mijn vertrek vanuit Nederland. De laatste keer dat ik iedereen zou zien, en daar had ik het, moet ik toegeven, best moeilijk mee. Maar wat me er door heen sleepte was het fantastische vooruitzicht dat me stond/staat te wachten.

Eerst had ik de vlucht van Amsterdam naar Abu Dhabi, prima vlucht, had 2 stoelen voor me zelf dus kon lekker liggen:P Daarna de vlucht naar Sydney, dat was wat minder, 14 uur vliegen in totaal, best veel turbulentie en daardoor ook veel schreeuwende baby's, werd ik niet echt blij van.

Eenmaal aangekomen in Sydney moest ik veel te lang wachten voor customs, wat totaal anders is in realiteit dan dat je ziet op tv, daarna was ik voor het eerst een vrij man in Australia, een fijn gevoel.

De eerste dag bestond uit het inchecken in mijn hostel, Wake up hostel, en de eerste dag van Ultimate Oz. Het hostel is een prima hostel, best luxe, veel netter ook dan dat je verwacht van een hostel dus dat was een goed begin.

Eerste dag van Ultimate Oz bestond uit citywalk door Sydney. Daarin heb ik heel veel gezien maar jammergenoeg was het allemaal nogal gerushd waardoor ik eigenlijk alles nog een keer eens goed wil bekijken. In de avond was er een party, al met al een goed begin dus:P

De tweede dag gingen we naar de bank om de bankzaken te regelen, wat me nu eindelijk gelukt is. In Australia is er blijkbaar een belachelijke regel dat je vanuit Australia geen geld kan verzenden van je oversea bank account, waardoor ik dus geen geld had. Gelukkig heb ik iets kunnen regelen waardoor ik tijdelijk wat geld had maar de rest moest ik maar zelf zien te regelen, wat nu uiteindelijk na bijna een week gelukt is, thanks to a great dad back at home!

Hierna hadden we een bootcruise, wat fantastisch was. Je kon alles heel goed bekijken, lekker relaxt op de boot met een coronaatje, of wat meer misschien en ook lekker het water in duiken, in een woord fantastisch. En daarna, zoals eigenlijk(in mijn opinion jammergenoeg) elke avond weer een party. De volgende dag was er een beachwalk langs 7 stranden wat eindigde op Bondi Beach, wat vermoeiend maar zeker ook mooi was.

Ook hadden we met Ultimate Oz een basecamp in Anna Bay, zo'n 3 uur van Sydney. Dit was fantastisch. We sliepen midden in een bos in een fantastisch mooie omgeving, waar ongelooflijk veel te zien was. Er was zelfs een tamme kangeroe, die je kon aanraken en bijvoorbeeld een selfie mee kon maken, lachen.

Een van de leukste dingen die we daar gedaan hebben was dunesurfing, wat eigenlijk letterlijk is wat het woord voor staat. Het was midden in een woestijn, waar en je ging met je surfboard van de duinen af, iets van 3 keer op m'n bek gegaan maar nog steeds lachen:P

Na 3 dagen zat basecamp erop en gingen we weer terug naar sydney, waar ik nu nog steeds ben. Vandaag was de eerste dag zonder Ultimate Oz en vanaf nu moet ik alles zelf doen, dus dat is best wel spannend. Vandaag heb ik niet veel gedaan, behalve allemaal saaie dingen regelen zoals mijn simcard en bank. Ook heb ik mijn volgende trip geregeld met Loka travel, waarmee ik de East Coast ga bezichtigen. Wat zij doen is jou over de hele East Coast vervoeren en verschillende activiteiten, eten en overnachting moet je zelf regelen. Maar aangezien de East Coast meer dan 3000 kilometer lang is en het me maar 615 dollar heeft gekost vind ik dat ik een prima deal heb, waar ik misschien wel tot het einde van mijn trip ga doen.

See ya mates!

1. Nienke:
    21 januari 2015
    Zo te lezen heb jij een top vakantie gehad. Heel erg mooi daar. Vanaf Schiphol gevlogen? Fijn is dat daar he.
  2. Kimberly Drijver:
    21 januari 2015
    Hiyaaaaa liefie klinkt super cool allemaal!
  3. Anita:
    Hoi wereld reiziger,

top verhaal, ook al hebben we regelmatig contact is leuk te lezen wat je nog meer meemaakt. Moeders heeft een glimlach op haar gezicht bij het lezen ervan.

Fijn dat de bankzaken uiteindelijk geregeld is dat is zeer geruststellend voor iedereen.

Heel veel plezier met je Loka-traveling, die a.s. zondag begint (dan is het bij ons nog zaterdag, scheelt 10 uur). We zullen je volgen. De reisschema ziet er prima uit. Have funnnn.

We wachten geduldig af wat je volgende avontuur te Australië zal zijn (volgens mij kan je ook foto's plaatsen op deze blok, succes).

Geniet nog te Sydney en succes met de was...!

Liefs Pa & Ma
  4. Veronique v.d. Molen:
    21 januari 2015
    Hey schat. Super dat je het zo naar je zin hebt. Geniet van alles, je hebt alle tijd van de wereld, so have fun !
    Leuk dat je ons op de hoogte houd. Ben benieuwd naar je volgende verslag. dikke kus uit een koud nederland . Veronique
  5. Sylvia:
    22 januari 2015
    Hoi Kevin. Leuk verhaal en fijn dat je het naar je zin heb. Geniet van alles wat je ziet en wij zijn benieuwd naar je volgende verhaal.Groetjes Hans en Sylvia